torsdag 12 september 2013

Jag har ett liv igen

Jag är inte längre bara mamma och "hushållerska". Nu är jag även elev. Och om mindre än två år är jag med all säkerhet ute i arbetslivet igen.
För mig betyder det att jag kommer att bli ännu mindre aktiv här (om det nu går att bli mindre aktiv än vad jag redan är ;). Tiden blir knapp när en treåring behöver sin mamma, när tentor lurar runt hörnet och nu när yogalärarutbildningen startar på nytt i helgen.
Jag måste säga att jag lite avundas er som jobbar heltid (och mer därtill), ger yogalektioner på kvällarna och ändå har tid att dagligen skriva inspirerande texter. Själv kämpar jag med att få tiden att räcka till att göra min yoga på morgonen innan lämning på dagis samt även försöka få till en stunds styrketräning (som min osteopat rekommenderat mig att göra då 100 procent yoga och noll procent styrka inte är en vidare bra kombination) ett par dagar i veckan.
Jag är så trött nu när dagarna är fyllda med aktiviteter från morgon till kväll att jag får vara glad om jag inte somnar så fort jag öppnar min bok när jag sätter mig i soffan på kvällen. Kanske vänder det när jag kommit in i det hela. När man gått i stort sett sysslolös under fyra års tid tar det förstås inte inte bara två veckor att vänja sig vid heltidsaktiviteter igen.

Idag ville jag mest bara ge ett livstecken. Jag håller på att kurera mig från en enveten förkylning som vägrar släppa taget. Försöker även ladda inför yogahelgen och hoppas att någon energi finns kvar tidigt på måndag morgon när vi har essäskrivning i skolan.
Ja, lite så ser mitt liv ut just nu. Lite trist och vardagligt och troligen inte så inspirerande för stunden. Men så måste det se ut just nu. Var sak har sin plats. Allt annat kommer i sinom tid.
I'll be back!

3 kommentarer:

  1. Allt har sin tid, som du skriver. Kram och värme!

    SvaraRadera
  2. Känner också jag knappt hinner med att blogga och följa alla bloggar. Men det blir som det blir alla finns på något sätt med mig på FB Instagram så ni är med mig lite överallt.

    Lycka till med allt det nya i livet!!
    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. Så är det ibland, tiden räcker inte alltid. Det är helt ok som jag ser det. Lycka till med studierna och yogautbildningen! Kramar

    SvaraRadera