onsdag 11 december 2013

Första delen avklarad

I eftermiddags fick jag svar på de sista proverna jag tog i förra veckan. Som jag redan anade såg även dessa finfina ut. Inte en siffra som stack ut. Jag är på ett hormonellt plan i toppform och klimakteriet är definitivt inte och flåsar mig i nacken.
Genom någon slags uteslutningsmetod kan man väl nu säga att jag fått veta det jag behöver veta. Och det svaret står att läsa i föregående inlägg. En rejäl kostförändring, disciplin och tålamod i mängder. Sedan kanske den nya energin kommer lagom till att vårkänslorna börjar blommar ut. Kanske t o m innan dess, men just nu tänker jag bara ta en dag i taget. Att det blir en del "slarv" i jul är inget jag tänker hymla med. Lite mumsande på en marsipanbit och festligheter i goda vänners lag tänker jag inte tacka nej till (i år). Däremot ska jag göra allt medvetet. Njuta av varje tugga. Av varje stund. Men efter det får det nog vara slut med att "unna sig" en massa. För en bra tid framöver.

2 kommentarer:

  1. Njuta av livet ska du absolut göra. Man vet ju inte alls hur länge det varar.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Nej, man vet ju faktiskt inte det. Och det sägs ju att man ska leva varje dag som att det är den sista. ;-)
    Varm luciakram

    SvaraRadera