tisdag 3 april 2012

Meditation

Trots att jag vaknade med igensvullen hals imorse och nu går omkring med en svidande, rinnande näsa så börjar något spira i mig igen. Jag känner en iver inför vad jag ska ta mig an framöver. Det är främst meditation som lockar nu och jag känner att jag behöver skärpa mig lite extra på denna front. Jag har i stort sett lagt allt fokus på den fysiska yogan och sedan har tiden inte räckt till mer än ca tio minuters meditation. I mitt fall borde det vara tvärtom, fram tills dess att jag funnit min stilla plats inombords och lugnet i detta. Det är nödvändigt om jag ska få ordning på mina tankar och lyckas bättre med att omvandla dem framgångsrikt.
Så jag lovar mig själv att jag från och med nu ska ta bättre hand om mitt inre.


I am the Light of my Soul.
I am Bountiful, I am Beautiful.
I am Bliss. I am, I AM.

7 kommentarer:

  1. Jag är med dig. Borde också ägna mig mera åt meditationen.
    Vi får peppa varandra.
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja pepping låter bra! Heja oss! :)
      Kram!

      Radera
  2. Jag älskar den låten och rörelserna till. Blir så lycklig!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag visste inte ens att det fanns rörelser till. Har bara hört Snatam Kaur's låt. Annars fick jag själv kännedom om texten genom en meditation i en av Gurmukh's böcker. :)
      Kram!

      Radera
  3. Om du kollar på min sida under reflekterar i mars så har du orginalet:)

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  4. Vi gjorde meditationen på utbildningen och den var hur härlig som helst med rörelserna, hittade den på Youtube. Finns kanske sådana med bättre kvalitet, men det var denhär versionen vi använde oss av: http://www.youtube.com/watch?v=qQ8TelEjYcM

    Kallas Celestial Communication när någon har gjort rörelser till ett mantra - det är som ett sätt att uttrycka sig själv och sitt innersta när man liksom låter kroppen att följa mantrat. Man kan själv skapa en dans/rörelseserie till vilket mantra som helst, det är KY:s sätt att låta oss vara personliga och uttrycka oss själva, på vårt eget sätt.

    Lovely, Sat Nam!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för länken! :)
      Ja det visste jag faktiskt, att det heter Celestial Communication, och detta tack vare "Long Time Sun (Celestial Communication)" som jag länkat till tidigare på gamla sidan. Den är så underbar att sjunga och röra sig till och även lilleman tycker om när jag spelar den här hemma. :)
      Och det är ganska banbrytande för en själv att tillåta sig att göra lite som man vill. Att röra sig som det passar, dansa, sjunga en egen melodislinga och speöla gitarr till. Ja hur man vill och som det passar. Just idag!
      Ser så mycket fram emot utbildningen!

      Sat Nam och värme till dig!

      Radera