torsdag 12 december 2013

Lite ljus dagen före Lucia

Lite smygande någonstans långt där inne känns det som att något lite, men bara lite, börjar spira.
Jag har varit hungrig. Men är det verkligen hungrig och inte bara hungrig med huvudet och ögat?
Det är nog bara så att det känns konstigt att äta mindre portioner. Så fort tillbehör som ris och potatis försvinner så ser det ju så ynkligt ut på tallriken. Fast i gengäld blir det mer kvalitativt. Fett som mättar bättre.
Ingen glädje ska tas ut i förskott, men lite lite piggare har jag känt mig idag.



Och nu vill jag önska er alla en glad Lucia!
 
 
Bilden har jag googlat fram

2 kommentarer:

  1. Skönt att proverna var bra. Och att du bestämt hur du ska gå till väga, nu när helgerna närmar sig. Jag gör som du. Äter kontrollerat det jag annars undviker, och då ska jag verkligen inte ha dåligt samvete! Hoppas du haft en fin lucia, kram

    SvaraRadera
  2. Nej, ingen av oss ska ha dåligt samvete.
    Min lucia har varit ganska trist i år (mest tentapluggande) men helt ok ändå. Och kvällen är ju inte slut än heller. :-)
    Kram till dig!

    SvaraRadera