torsdag 2 maj 2013

Kroppslig rening

Det hände något i kroppen efter yogahelgen. Det händer något av läxkriyan, alla magövningar och intensiv eldandning. Min mens blev försenad (den som äntligen kommit i fas igen), det svider i halsen och jag mår riktigt dåligt när jag äter sådant jag inte borde. Det är som att allt det fysiska satt igång en reningsprocess. Jag som kunnat dricka kaffe igen får nu tillbaka de negativa effekterna och de triggas än värre om jag äter något sött till.
När jag ätit kött känner jag mig förorenad i kroppen (och jag ser alla lidande djur framför mig). Det är förvisso inte ovanligt att dessa faser (och mitt dåliga samvete) kommer titt som tätt. Men något sker i kroppen nu, det känner jag. Och kanske är det lika bra. Det blir så mycket lättare att utelsluta det man inte vill stoppa i sig om man mår dåligt av att äta det.
Jag har ändå kommit överens med mig själv om att jag ska få den här veckan på mig att äta så mycket onyttigheter jag vill, om jag känner mig sugen ska tilläggas. Förhoppningvis kommer mina kokböcker nästa vecka och med dessa ny inspiration i köket. Fr o m idag utesluts dock allt kött för ett tag. Osten får hänga med ett tag till men ska på sikt uteslutas den med (med undantag för fetaost).

Fr o m idag hoppar jag av naturliga skäl över läxkriyan i några dagar då det inte passar med eldandning och magövningar för stunden. Wahe Guru Kriya for Nervous Balance blir ersättare de kommande dagarna. Och då kan jag lägga krutet på Kirtan Kriya (läxmeditationen) istället.

Hoppas att ni alla haft en bra början på maj månad! :)

4 kommentarer:

  1. Härligt med maj & jag älskar fetaost med olivolja vinäger & grönsaker. Finns alltid hemma! Kram

    SvaraRadera
  2. Spännande med nya kokböcker hoppas det ger dig lite ny inspiration,man kan bli tokig på att lista ut vad man ska äta och vi som inte äter lika i familjen heller!!

    Ha det gott!!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  3. :) :) :) Jag gör ju den! Alltsa Wahe Guru kriya... Om ett par veckor skall jag göra Kirtan Kriya i 2.5h i en grupp tillsammans med nagra av de som va med i min lärarutbildning. Gjorde den länge förut. Som balsam för själen. Kram!

    SvaraRadera
  4. Det bubblar på :)
    Sat Nam!

    SvaraRadera